Azi a fost o zi cu soare si mult vant la Mamaia . Deh ! nu prea tare dar multumitor . Forta 4 SE , cu cateva rafale de 5 . Cam 10 surferi pe apa si bucurie mare . Cred ca e de prisos sa va spun ce si cum . Mai bine va las sa vedeti filmuletul in care ma joc eu , Costica si Ciprian. Mna !
Iar Marius & Co ne filmeaza . Multumiri !
La racing , important e sa tii in permanenta plansa perfect orizontala si vela verticala(raportata la latimea plansei ) . Daca plansa se ridica prea mult in aer sau apesi prea mult pe coada(franand) se reduce semnificativ viteza . Vela o tii in echilibru pe talpa catargului , inclinata mult spre coada plansei pentru a propulsa plansa spre inainte . Ghiul va fi montat cat mai sus pentru a transfera greutatea corpului pe vela si a intra cat mai rapid in planaj . Axa (dreapta) formata de umarul din fata si glezna piciorului din fata , trebiue sa fie aproape paralela cu catargul privit din lateral . Se formeaza astfel un paralelogram compus din catarg , brate , corp , plansa , ce va fi cu atat mai inclinat spre coada , cu cat vantul va fi mai puternic . Nu irosi nici un strop de vant slabind vela . Atunci cand o rafala mai puternica tinde sa strice echilibrul velei in talpa , vei simti o forta mai mare ce te ridica in sus cu tendinta de a te arunca spre inainte . Transfera in acel moment surplusul de vant ce-l simti in vela , in accelerare , impingand mai mult piciorul din fata si inclinand vela mai mult spre coada . Daca vei slabi si ridica vela , plansa va sari de bot in sus pierzand viteza . Viteza maxima o realizezi atunci cand ai suficient vant astfel incat vela atinge strapsul din spate al plansei .