Daca nu manevrezi corect vela pe uscat , te poti trezi azvarlit impreuna cu ea . De asemenea se poate sfasia filmul velei , daca se loveste de ceva dur . Priveste in primul film ce se intampla cand te impotrivesti vantului .
Daca insa o tii spre vant de catarg cu o mana (de centrul de echilibru) si cu cealalta de ghiu , o poti transporta usor . O lasi usor pe cap , dar ai grija sa fie in dreptul unei balene pentru a nu se crapa vela ( mai ales daca e veche) . La velele peste 8m , din cauza greutatii mari e bine sa stai aplecat pentru a sprijini vela pe spate . Lasi sa intre putin vant sub vela (controlat) pentru a prelua din greutate . Atunci cand vantul bate tare , nici nu mai e nevoie sa apuci ghiul . Vela va sta orizontal sustinuta de vant . E suficient sa o tii cu ambele maini de catarg . De multe ori vantul e schimbator (se roteste) si are tendinta de a ridica si roti vela . Nu te opune si las-o sa se roteasca controlat . Pentru asta , vei avea grija sa apuci mereu de o extremitate , pe care vela se va roti ca pe o balama . Pe sol , vela se aseaza cu catargul spre vant la 45 de grade .Totdeauna se aseaza spre vant partea cea mai grea ( cea cu catargul ) .
Frumos. Nu degeaba am pus site-ul tau in Favorites – mereu gasesc ceva interesat de vazut.
Multe salutari !
Salutari si tie Lucian !
Ma straduiesc .
Frumoasa lectie. La Brasov avem deja 2 duminici de schi…