Plansele trebuiesc revizuite si facute reparatiile necesare . Eventualele sparturi sau crapaturi acoperite in graba sezonul trecut , trebuiesc remediate pe indelete si corect . Carpelile cu superglu , picatura , duck-tape sau chit pus in viteza , se inlatutra si se face o reparatie care sa tina si eventual , sa nu se vada . La final aplica si un strat de vopsea . Poate o scoti la fel cu cea originala . Incearca ! Ce te costa ? Alege un spray asemanator . Footstrapsurile sunt de obicei “franjurate” sau se misca in surub . Se poat pastra inca un timp infasurate cu duck-tape . Recomand sa folositi distantiere rotunde de buret , pentru a se mentine forma lor si a putea introduce usor piciorul . Fina poate prezenta crapaturi in structura , mai ales in zona piulitelior (butoiaselor) de prindere . Atentie la lipitura intre fina si suportul de fixare . Inlocuieste suruburile ruginite ale finei . Pot ceda in mers sau la montarea finei .
Daca exista depunere de calcar pe vela nu indeparta depunerea cu otet pentru ca e un acid ce ataca filmul . Se curata usor prin frecare cu o bucata de mocheta si apa .
Daca sunt ciupite schimba : scota de intindere a velei pe catarg , scota de intindere a velei pe ghiu si scota de la bratara de prindere a ghiului de catarg .
Tendonul de la power joint nu trebuie sa prezinte crapaturi iar piulita de prindere trebuie sa se miste usor pe un surub fara rugina . Inspecteaza catargul , in special in zona de prindere a ghiului si zonele de presiune a cambersilor . Daca observi uzura avansata cand plimbi degetele pe catarag , e cazul sa-l inlocuiesti . Altfel risti sa rami departe de tarm , cu catargul rupt . Scota de ridicare trebuie verificata amanuntit . Se ciupeste la partea subtire de langa ghiu si la elasticul de la baza .
Centura de trapez se verifica la : cataramele de reglaj carligul de inox si bara de care e prins . Daca sunt puncte de rugina pe bara , vezi ca aceasta sa nu fie strapunsa .
Neoprenul poate fi crapat datorita imbatranirii , incaltamintea la fel .
Verifica geanta cu accesorii in care trebuie sa ai : o rola de duck-tape , un flacon de Picatura sau super-glue (pentru crapaturi) , epoxi A+B (Poxipol) , o foaie de abraziv mare , un medie si una fina , scote intindere de rezerva , cheie de intindere a scotei ,patent , surubelnita dreapta si stea , o tubulara de 10 (cu teu , pentru suruburile finei ) , cheia de reglat balenele velei.
Spor la treaba !