Prima greseala presupune strangerea prea puternica a velei si in special a cozii acesteia . Evident ca intrarea in planaj presupune accelerare si incepatorul incearca sa o obtina ca la masina apasand pe acceleratie (tragand coada velei spre placa ) . Asta nu face decat sa mareasca tractiunea velei transversal fata de placa , (de-a latul ) pierzand viteza si implicit sansa de intrare in planaj .
A doua greseala ce deriva de fapt din prima , este iesirea corpului prea mult in exteriorul plansei pentru a contrabalansa tractiunea velei . In acest fel se consuma toata energia pe o forta ce actioneazza perpendicular pe plansa impiedicand inaintarea . Toate fortele ar fi ideal sa se manifeste spre inainte , nu in lateral .
A treia mare greseala este mutarea greutatii corpului pe piciorul din spate . Este un gest reflex ce apare atunci cand creste tractiunea velei si exista cerinta unei forte opozite . De asemenea cresterea vitezei te face sa te opui involuntar prin mutarea piciorului prea m in spate pe placa . Aceste doua manevre nu fac decat sa ingroape ma mult coada placii in apa franand puternic si impiedicand intrarea in planaj .
A patra greseala este prinderea in harnes inaite de intrarea in planaj ( mai ales la vant slab ) . Asta imobilizeaza corpul navigatorului fata de placa si vela si nu se poate plasa corect pe placa si nici nu poate manevra vela .
Orice instructor cu experienta stie ca nu poate scoate un campion in cateva zile de curs dar sigur poate extrage cateva greseli pe care le face cursantul din instinct . Istinctul incepatorului conduce la miscari inverse fata de cele corecte . Aceste greseli trebuiesc evidentiate si elminate .Proba video este esentiala in acest sens . Pana la vizionare , orice cursant crede ca face corect toate miscarile .
Daca doresti sa afli mai multe desore planaj intra AICI .
Urmariti acum un cursant la primele tentative de a intra in planaj care face greselile de baza .
.